Analysis of performance standards in the educational institution College of Business and Economics, Sulaimaniyah University as a model

Authors

  • Ali Jalal Hussein College of Administration and Economics ,University of Sulaimani , Sulaymaniyah, Kurdistan Region, Iraq
  • Khalid Haidar Abd-Ali College of Administration and Economics, University of Sulaimani, Sulaymaniyah, Kurdistan Region, Iraq.

DOI:

https://doi.org/10.21928/juhd.v2n3y2016.pp259-272

Abstract

The analysis of performance quality standards in the educational institution considering that it’s one of the most important service sectors which is one of the most important fields in which creativity and scientific research are stimulated in a direction for achieving continuous development as a service for the community.

The college of administration and economics in the University of Sulaimaniyah was chosen as example to apply these standards in the frame of instructions that was set by the ministry of higher education in the Kurdistan region as a basis to achieve the reform, change and development in this field.

References

1- حسن الرهيمي – ضمان الجودة والاداء الجامعي ،2013 http.//repository.uobabylon.edu.iq/web/iso.guide.doc
2- حسين محمد جواد الجبوري ، قياس مجالات التطبيق لادارة الجودة الشاملة في التعليم الجامعي – بحث تطبيقي في جامعة بابل ، مقدم الى مؤتمر الجودة في جامعة الكوفة ، تشرين -2 ، 2009
3- الحكومة الاتحادية – وزارة التعليم العالي والبحث العلمي – جهاز الاشراف والتقويم العلمي – قسم ضمان الجودة والاداء الجامعي http.//www.uofk.edu/ar/about-uofk/vision-objectives. ، 2014
4- حكومة اقليم كوردستان العراق – وزارة التعليم العالي والبحث العلمي – حقيبة التدريس الجامعية وعملية التقويم السنوي
5- خالد محمد الزواوي ، الجودة الشاملة في التعليم ، مجموعة النيل العربية للنشر ، القاهرة 2003
6- ديوان الرقابة المالية – مؤشرات تقويم اداء نشاط التعليم العالي،2014 http://www.d-raqaba-m.iq/pdf/index11.pdf
7- روبرت باكال،تقييم الاداء،ترجمة موسى يونس،بيت الاقطار الدولية،عمان،1999
8- عبد الرزاق شنين الجنابي ، تقويم الاداء للتدريس في جامعة الكوفة وانعكاساته في جودة التعليم العالي ، مقدم الى مؤتمر الجودة في جامعة الكوفة ، تشرين -2 ، 2009
9- عبد الستار محمد العلي ، (1996)، تطوير التعليم الجامعي باستخدام إدارة الجودة الشاملة، وثيقة عمل مقدمة إلى المؤتمر الأول للتعليم الجامعي الإداري والتجاري في العالم العربي، جامعة الأمارات العربية المتحدة، العين، الإمارات العربية المتحدة، 12-14 مارس.
10- فاضل حنتوش ، تقويم الاداء بأستخدام التكاليف المعيارية ، (تنمية الرافدين ، العدد 26 ، السنة 1989
11- امل برير واخرون – اهداف تقييم الاداء ، 2012 www.abahe.co.uk
12- مجدي ابراهيم،جودة الاداء،دار الوفاء،الاسكندرية،2013.
13- محسن الضالمي واخرون ، قياس جودة مخرجات التعليم العالي – دراسة تحليلية ، مقدم الى مؤتمر الجودة في جامعة الكوفة ، تشرين -2 ، 2009
14- محمد توفيق ماضي ، تطبيقات الجودة الشاملة في المنظمات الخدمية (المنظمة العربية للتنمية الادارية ، دراسة 358 ، 2005)
15- نيان عثمان صالح،مؤشرات تقويم الاداء،دراسة تطبيقية في جامعة السليمانية،رسالة ماجستير مقدمة الى كلية الادترة و الاقتصاد،2008 .
16- هاني نذير واخرون ، دور البيانات المحاسبية في تقويم كفائة الاداء ، (تنمية الرافدين ، العدد32 ، السنة 1991)

Published

2016-08-31

How to Cite

Hussein, A. J., & Abd-Ali, K. H. (2016). Analysis of performance standards in the educational institution College of Business and Economics, Sulaimaniyah University as a model. Journal of University of Human Development, 2(3), 259–272. https://doi.org/10.21928/juhd.v2n3y2016.pp259-272

Issue

Section

Articles